Vineri, 7 iulie, când toată lumea se pregătea de uichend & nevărsi, CFR Marfă a scos la vânzăre, printr-un anunț pe pagina proprie de internet (ascuns în coada unei liste de alte 37 de anunțuri, unele vechi din 2016, cele mai multe lipsite de importanță), un număr de 7.153 de vagoane și a 508 de locomotive, pentru un preț total de aproximativ 165 de milioane de euro.
Termenul limită de depunere a ofertelor este 14 iulie, ora 12. Așadar, vorbim de 7 (șapte) zile în care cineva suficient de curajos trebuie să pună la bătaie 165 de milioane de euro pentru a cumpăra peste 7600 de active împrăștiate în toată țara, adică imposibil de verificat din punct de vedere al existenței fizice și al stării de uzură.
Având în vedere uichendul (deja trecut) și formalitățile de depunere – dosar, semnături multiple, garanție de participare, extrase de la registrul comerțului referitoare la dreptul de semnătură, decizii ale board-ului sau chiar ale adunărilor generale pentru aprobarea participării la o afacere de asemenea anvergură ….