Introducere
Schimbările din sectorul procedurilor de insolvență, generate ca urmare a transpunerii Directivei (UE) 2019/1023 în legislația națională, coroborate cu evolutia tehnologică, economică, globalizarea și recentele crize, au declanșat ample proiecte de digitalizare menite să sprijine profesia de practician în insolvență și să aducă îmbunătățiri cadrului desfășurării activității de insolvență.
Proiectele digitale lansate de către UNPIR acoperă trei paliere principale: necesitatea de publicitate unitară a anunțurilor de valorificare a activelor din patrimoniul debitorilor aflați în procedura de insolvență (https://www.licitatii‑insol venta.ro/), necesitatea de valorificare a activelor debitorilor insolvenți prin licitație publică realizată online (https://www.licitatii‑unpir.ro/) și cel mai amplu proiect digital al UNPIR (https://www.unpir.ro/sedis), platforma de gestiune a dosarelor de insolvență.
Platforma SEDIS a fost lansată, din 2021, spre a fi utilizata gratuit de către practicienii în insolvență, pentru gestiunea online a dosarelor de insolventa; recent, începând cu data de 2 iunie 2023, prin utilizarea platformei, practicienii în insolvență își îndeplinesc și obligația de raportare statistică față de organismul profesional, UNPIR, înlocuind formatul anterior de raportare, care se realiza pe suport fizic.
Read More.