Creditorii Vivre Deco, la un moment dat unul dintre cei mai mari retaileri online de home&deco din Europa Centrală și de Est, se pregătesc să voteze planul de reorganizare judiciară a companiei, acesta indicând fie continuarea activității economice pe o perioadă limitată – urmată de valorificarea la un preț cât mai mare a afacerii (transfer de business Vivre Marketplace prin licitație publică sau direct către unul dintre creditori în contul creanței) – fie lichidarea activelor în procedura de faliment, relevă documentul analizat de Profit.ro.
Prin continuarea activității economice pe o perioadă limitată, gradul de acoperire a masei credale va fi de 8,56%, în timp ce varianta lichidării activelor va urca acest indicator la 12,13%.
Vivre Deco, aflat o perioadă în procedură de concordat din cauza dificultăților financiare, a intrat în insolvență în primăvara anului trecut, la propria cerere, demers care confirma estimările avansate anterior de Profit.ro.
În document se insistă acum pe varianta reorganizării, chiar și cu vânzarea afacerii, nu pe faliment.
“Salvarea valorii brandului Vivre printr-o astfel de procedură de reorganizare este de preferat ipotezei de faliment, datorită impactului pozitiv pe care îl poate avea asupra acestuia. Un plan de reorganizare oferă o perspectivă mai bună de valorificare și de asigurare a continuității pe termen lung a brandului. Falimentul poate afecta semnificativ valoarea unui brand, având consecințe negative asupra percepției publice, loialității clienților și poziționării pe piață.