În urmă cu aproximativ o lună și jumătate, am analizat într-un prim articol situația companiilor din Grupul Nordis, în contextul investigației Recorder și al anticipatei deschideri a procedurii insolvenței a Nordis Management SRL. Analiza a urmărit prezentarea obiectivă a situației de fapt și expunerea clară a demersurilor pe care creditorii Nordis Management SRL le pot întreprinde pentru a-și maximiza șansele de recuperare a unui procent cât mai mare din investiție.
Astăzi, peste 1300 de persoane fizice și juridice și-au depus creanțele pentru înscrierea în Tabelul creditorilor iar procedura a intrat într-o nouă etapă, cea a măsurilor preliminare de eficientizare a activității debitoarei. Între altele, administratorul judiciar al Nordis Management SRL a inițiat procedura de denunțare a unor contracte de închiriere/uzufruct încheiate pentru blocurile 1 și 2 cu regim hotelier.
Cu toate că o astfel de măsură ar putea fi oportună în ce privește maximizarea averii Nordis Management, ea împiedică funcționarea societății Nordis Hotel, întrucât lipsește această societate de fondul locativ necesar exploatării în regim hotelier a apartamentelor, prejudiciind totodată și cumpărătorii.