La fel ca tronsonul Biharia-Chiribiș-Suplacu de Barcău, segmentul dintre Câmpia Turzii și Chețani are o istorie zbuciumată. Inițial a făcut parte din celebrul contract Bechtel care acoperea toată distanța Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, americanii neapucând să deranjeze aici niciun fir de iarbă înainte să li se rezilieze contractul în 2013.
Acum 8 ani, mai precis în 22.06.2014, CNAIR scoate la licitație lotul și atribuie (rapid pentru standardele CNAIR) contractul în 19.02.2015 românilor de la Straco. Doar un „detaliu neimportant”: valoarea estimată – 620 milioane lei, prețul dat de Straco și contractat – 280 milioane lei, adică 45%. Rețeta clasică „ofertăm grosolan la preț de dumping și vedem noi cum ne descurcăm”.
Și s-a ales praful. Încă de la startul lucrărilor din 2016, antreprenorul s-a mișcat încet, foarte încet și deloc, trăgând de timp cât a putut și agățându-se de fiecare chichiță legislativă și contractuală. Între timp a intrat în insolvență și ulterior în faliment.