Ultimul an de glorie al industriei oţelului din Ungaria a fost 2007, cu o producţie de oţel brut de 2,2 milioane tone. De atunci, producţia a scăzut treptat pentru a ajunge la 500.000 de tone în 2023. Zilele trecute, guvernul de la Budapesta a făcut declaraţii care pot fi interpretate ca acceptarea dispariţiei sectorului. Principalul producător de oţel al ţării, combinatul Dunaferr, este pe punctul de a colapsa de mai mulţi ani şi se pare că nu mai poate fi salvat. Acesta deşi în ultimele luni guvernul a vorbit de colaborări cu marii constructori auto germani şi de ajutor din China.
Ironia face că Ungaria, deşi transformată de Audi, BMW, Daimler şi de companii chinezeşti într-un hub al industriei auto europene, nu produce oţelul folosit la construcţia de maşini. Pentru Polonia, o producţie de oţel brut de 9-10 milioane tone pe an era ceva obişnuit până în 2019. Anul trecut, oţelăriile poloneze au livrat doar 6,4 milioane tone. Datele sunt de la World Steel Association.