Fisker este unul dintre producătorii auto ce au apărut în frenezia start-up-urilor mașinilor electrice de la începutul deceniului trecut. Compania poartă numele danezului Henrik Fisker, cel care a fost designer la BMW și Aston Martin, unde a proiectat cel mai vândut model al companie – Aston Martin V8 Vantage, participând chiar și la designul inițial al modelului S al Tesla.
Fisker a declarat ieri a încheiat discuțiile cu producătorul auto ce ar fi pus umărul la salvarea companiei, fără a-l numi însă, dar Reuters a dezvăluit în urmă cu două săptămâni că acesta ar fi Nissan. Producătorul japonez caută să dezvolte o strategie pentru mașini electrice, inclusiv prin parteneriate cu producători americani.
La începutul lui martie, compania anunțase că va întrerupe producția timp de șase săptămâni și că intenționează să emită obligațiuni convertibile în acțiuni de până la 150 de milioane de dolari pentru a achita o tranșă a unor obligațiuni emise deja. Cum negocierile de parteneriat au eșuat, Fisker a declarat că intenționează inclusiv restructurări ale datoriilor în instanță sau chiar vânzarea de active pentru a face rost de bani, dar șansele de salvare par a fi minime.