IMUM Medgidia a fost înainte de privatizarea sa, în 2004, una dintre cele mai profitabile întreprinderi din țară. Astăzi, uzina constructoare de mașini agricole din România a ajuns o ruină, iar lichidatorul se chinuie din 2012 s-o vândă și nu reușește! Dacă în 2021, se vindea cu 20 de milioane de lei, astăzi prețul a fost redus până la 15 milioane de lei, semn că încercările statului de a o înstrăina nu au succes.
Începând cu data de 1 mai 1950, Întreprinderea Auto-Cotroceni-București a fost transferată cu toate utilajele și întreg personalul la Medgidia, sub denumirea de Atelierele Centrale ale Direcției Generale a canalului Dunăre – Marea Neagră, iar un an mai târziu s-au dat în exploatare construcțiile industriale și sociale din actuala incintă a întreprinderii. În 1952, a trecut în subordinea Ministerului Industriei Metalurgice, Direcția Construcții de Mașini, cu denumirea de Întreprinderea Metalurgică de Utilaje Medgidia (IMUM). Iar în scurt timp a ajuns, cea mai mare uzină constructoare de mașini agricole din România. Din păcate, sfârşitul a fost unul tragic. A fost vândută pe nimic unor oameni de afaceri care, ulterior, au vândut-o la fier vechi, iar de ani buni, se află în faliment.