Valoarea de piață a bunurilor companiei Damen Shipyards Mangalia SA, care operează șantierul naval omonim de la malul Mării Negre, aflată în insolvență de aproape un an, nu ar acoperi nici pe departe, în caz de vânzare, totalul datoriilor înscrise în momentul de față la masa credală a societății, relevă date oficiale analizate de Profit.ro. Datele sunt avansate într-un moment în care unul dintre cei mai mari operatori navali mondiali, Mediterranean Shipping Company (MSC), și-a arătat interesul să cumpere șantierul din județul Constanța, potrivit documentelor consultate de Europa Liberă. Urmărește-ne și pe Google News Intră acum în competiție cu compania turcă Desan, interesată de închirierea capacităților de producție și a forței de muncă de la șantierul Damen Shipyards Mangalia și care, după cum a relatat Profit.ro, a inițiat deja negocieri cu autoritățile române.
Mediterranean Shipping Company (MSC), lansată la Napoli (Italia) și având astăzi sediul în Geneva (Elveția), a fost fondat de căpitanul napoletan Gianluigi Aponte și soția sa, Rafaela Aponte Diamant, fiica unui bancher elvețian. Cei doi au intrat în afaceri în 1970 cu un singur vapor ce făcea curse cargo între Europa și Africa.