Liderii comerţului alimentar, respectiv Lidl, Kaufland, Carrefour, Profi şi Metro, au adunat afaceri de peste 80 mld. lei (16 mld. euro) în 2023, un an marcat în continuare de inflaţie ridicată şi de consum prudent.
Fiecare dintre aceste companii a postat un ritm de creştere de două cifre, adică de peste 10%, asta în contextul în care la finalul anului trecut inflaţia anunţată de INS coborâse sub 7%. Asta înseamnă că la creşterea vânzărilor şi-au pus umărul şi alţi factori, precum expansiunea şi atragerea de noi clienţi de la concurenţă.
Este interesant de remarcat faptul că în 2023, când românii au cumpărat mai puţin, mai ieftin sau mai rar, iar retailerii s-au luptat în oferte şi promoţii, în comerţul alimentar, pentru prima dată, cinci companii au raportat afaceri de peste 10 mld. lei fiecare.
Nu există schimbări în acest clasament care are discounterul german Lidl pe locul întâi, urmat fiind de compania-soră Kaufland şi de grupul francez Carrefour. Pe poziţiile următoare se găsesc Profi şi Metro.