Productorul polonez de autobuze electrice marca Pilea, deţinut de stat şi care foloseşte componente locale, este în faliment.
Ungaria a primit o treime din investiţiile făcute anul trecut de China în Europa, ridicând totalul autohton la 5,1 miliarde euro, reprezentând 64 de proiecte mari care au creat 30.000 de locuri de muncă.
Gigantul auto chinez BYD a hotărât să investească aproape 80 de milioane de euro pentru triplarea la 1.250 de unităţi a producţiei de autobuze electrice şi camioane la fabrica pe care o are în oraşul maghiar Komarom. Guvernul Ungariei susţine investiţia cu un grant echivalent cu 7,7 milioane euro.
În acest timp, în Polonia, campionul UE la exportul de autobuze electrice, producătorul local al autobuzelor electrice marca Pilea, deţinut de stat, este în faliment. În ajutor i-ar putea veni tot statul, cu o campanie viitoare de comenzi pentru modernizarea parcului auto pentru transportul în comun, însă sunt analişti care cred că va fi prea târziu. Producătorul ARP E-Vehicles al autobuzelor marca Pilea este unul mic, dar foloseşte componente locale. Solaris, companie privată cu acţionariat spaniol, este liderul polonez şi exportă până şi în SUA.