Avertismentul vine de la Bloomberg. Conform sursei citate, autorităţile naţionale, care au salvat companiile aeriene în timpul pandemiei, îşi mută atenţia pe inflaţia în creştere.
Astfel, chiar dacă pandemia nu a adus falimente în Europa în rândul companiilor aeriene graţie ajutoarelor de stat, acum situaţia e chiar mai dificilă, având în vedere costurile din ce în ce mai ridicate cu kerosenul şi cu forţa de muncă. Companiile aeriene mai mici din Europa centrală şi de est ar urma să fie cele mai vulnerabile, transmit specialiştii în domeniu care citează un model de estimare a riscului de faliment conform unor nivele de competiţie şi capacitate, rute şi costuri probabile.
Cele mai importante şase companii din Europa se confruntă cu un risc neglijabil, iar companii low-cost precum RyanAir, EasyJet şi Wizz Air au încă un rating bun de investiţii. În acelaşi timp, Air France – KLM, IAG SA şi Lufthansa se pot baza, încă, pe guvernele ţărilor din care provin, dacă situaţia o cere.