Compania Blue Air, fondată în decembrie 2004 și care depășise în 2016 operatorul de stat Tarom ca flotă, a anunțat marți sistarea tuturor zborurilor după ce conturile i-au fost poprite pentru neachitarea unor amenzi. Compania, care a fost grav afectată de pandemie (ca toți ceilalți operatori aerieni) era în proces de negociere privind eșalonarea plății amenzilor.
Blue Air a obținut de la EximBank un credit pe 6 ani, gajat cu 75% din acțiuni. Așa se face că Statul, în loc să execute garanția și să devină proprietarul Blue Air, a preferat să-i poprească conturile.
Cine pierde și cine câștigă din tot acest haos nu e greu de intuit. De pierdut pierde Blue Air, pierd călătorii aflați în diferite colțuri ale lumii, iar de câștigat câștigă competitorii direcți ai Blue Air. Și nu vorbim aici de Tarom.
Într-un interviu dat în pandemie, fostul CEO al companiei, Oana Petrescu, explica cum lupta pentru supremația în transportul aerian se duce cu toate armele posibile. Wizz, unul dintre cei mai agresivi jucători din ransportul aerian, a deschis patru noi baze de zbor, preluând rute operate de competitorii Ryanair și Easyjet.