Activitatea Șantierului naval Damen Mangalia este la fel de paralizată ca și Ministerul Economiei. Statul român și-a mai luat o țeapă cu marile privatizări, astfel că olandezii de la Damen vor să-și ia tălpășița, dar nu înainte de a-și încasa niște presupuse datorii pe care le-ar avea șantierul la firma mamă din Olanda. Ministrul Economiei vorbește despre alți investitori, probabil imaginari, în timp ce situația juridică a șantierului este într-un blocaj total. În acest moment, pericolul cel mai mare este ca șantierul naval să ajungă la fier vechi sau să-și piardă toate activele în favoarea olandezilor.
Bâlbele Ministerului Economiei, după protestele sindicaliștilor de la BNS și Sindicatul Liber Navalistul, desfășurate recent în fața instituției, anunță vremuri tulburi pentru Șantierul naval Mangalia. La întâlnirea cu protestatarii, ministrul Bogdan Ivan a vorbit doar despre cât de cruciale sunt următoarele săptămâni pentru soarta șantierului și despre niscaiva potențiali investitori secretizați, asta așa, ca să mențină suspansul. În fapt, lucrurile sunt mult mai simple.
După privatizarea eșuată cu cei din Coreea de Sud, șantierul a fost preluat de olandezii de la Damen, care și-au asumat că vor majora numărul de angajați și că, în doi aani, vor face profit.